NISSAN LOVAR ALLA FOTBOLLSFANS EN EGEN PLATS VID CHAMPIONS LEAGUE-FINALEN I MILANO

  • Thiago Silva hjälper Nissan rekrytera fans på Nissan’s facebooksida, som kommer få uppleva något alldeles unikt vid årets final i Champions League
  • Supportrarna får sitt livs chans att se sina namn tryckta på den ikoniska flagga som kommer att användas i Milano

Innan den första kvartsfinalen i UEFA Champions League kickar igång ikväll, erbjuder Nissan – som är officiell bilsponsor av UEFA Champions League globalt – fotbollsfansen sitt livs chans till en upplevelse utöver det vanliga vid säsongsfinalen på San Siro-stadion i Milano den 28 maj.

 

”My Name on the Flag”

Nissan erbjuder fansen en unik möjlighet att känna det som om de fanns på plats vid finalen i Milano. Champions League-supportrarna får nämligen möjlighet att skicka in sina namn, som sedan vävs in i den ikoniska flagga, som kommer att föras in mitt på planen i halvlek. Genom att alla namnen mikroprintas på tyget (i form av stjärnor), får alla medverkande fans en liten men verkligt prestigefylld plats på den flagga som kommer att användas vid årets största fotbollsevenemang. På en högupplöst bild kommer supportrarna själva att kunna beundra sina namn på flaggan. 

Kampanjen kommer att sjösättas av en förnämlig Nissan-ambassadör, nämligen Thiago Silva, inför kvartsfinalerna i slutet av april. På Paris gator kommer Thiago att chocka fotbollsfansen, genom att be dem om deras autograf för att uppmuntra dem att delta. Det gör man genom att kommentera på Nissans facebooksida eller genom att anmäla sig på Nissans webbplats (fr.o.m. den 26:e april).  

Förutom till fotbollsfansen på Facebook och på Nissans webbplats, kommer hela kampanjen också att rikta sig till företagets anställda och kunder via Nissan-återförsäljarna. 

Jean Pierre Diernaz förklarar; ”Vid UEFA Champions League-finalen i Berlin i fjol fokuserade många av våra aktiviteter på själva finalmatchen och var förlagda till den enormt stora supporterfestivalen i staden. Detta krävde naturligtvis att fansen måste befinna sig där, på plats. Vid årets final i Milano vill Nissan göra samma sak för alla fans som kommit för att se finalen, men via sociala media vill vi på detta innovativa och virtuella sätt också engagera de miljontals fotbollsälskare som sitter hemma och avnjuter festen på TV.” 

För att se Thiago Silva överraska intet ont anande fotbollssupportrar och för att anmäla  sig till tävlingen ”My Name on the Flag”, går man in på www.facebook.com/nissan