LCV WORKING STARS TOUR ÄR TILLBAKA

 

Se bilarna, möt proffsen och fånga erbjudandena! Nissans årliga event för kunder till transportbilar - LCV Working Stars Tour.

 

Liksom tidigare är syftet med kampanjen att ge kunder till transportbilar chansen att se hela Nissans utbud och hitta den bil som bäst motsvarar deras behov.

 

Under touren visar Nissan upp sitt utbud av transportbilar på flera olika platser runt om i de fyra Nordiska länderna. I Sverige kommer LCV-touren att stanna till vid Ahlsells butiker och precis som tidigare år kommer man att bjuda på en stadig frukost innan evenemanget drar igång.

 

LCV Working Stars Tour kör runt för tredje gången och startade i slutet av augusti i Stockholm och avslutas i mitten av september i Göteborg. Där emellan besöker touren Ahlsellbutiker i tio andra städer runt om i landet.

 

"I vår strävan att göra det enklare för våra kunder att vara proffs, är den här typen av branschöverskridande samarbete ett sätt att tillföra mervärde " säger Johan Lundén på Ahlsell.

 

Efter Sverige besöker man ytterligare tio platser i Norge och åtta i Danmark, där touren avslutas i oktober.

 

"Working Stars Tour har visat sig vara ett utmärkt tillfälle att möta och komma nära de viktigaste målgrupperna. Förra året drog touren till sig över 8 000 besökare, de flesta yrkesverksamma inom byggbranschen eller annat närliggande område", säger Alexandra Österplan, kommunikationschef Nissan Nordic Sverige

 

"Dessa människor har många olika behov, men alla kan lösas med Nissans transportbilar. Och detta måste vi hela tiden hålla dem informerade om."

 

Mer fokus på inspirerande innehåll och partnersamarbete

 

Under Working Stars Tour detta år har några viktiga områden fått större uppmärksamhet än tidigare. Marknadsfokus ligger nu på attraktiva erbjudanden och urvalet av bilar kommer också att vara mer varierat än tidigare.

 

"Vi har gjort vårt bästa för att ge våra kunder mycket lockande erbjudanden. I år har kunderna möjlighet att föranmäla sig för events på kampanjsajten och hämta hem ytterligare erbjudanden", säger Alexandra Österplan.

 

Urvalet av bilar kommer också att förbättras avsevärt. I år kommer touren inte bara att visa upp standardmodeller utan specialbyggda transportbilar kommer också att finnas med för att demonstrera olika fördelar för olika yrkeskategorier.

 

Urvalet av bilar är olika för de olika länderna. De modeller som visas upp har valts ut noggrant för att de ska återspegla och möta de lokala behoven i respektive land.

 

Arrangemangen på platsen har också förbättrats och de samverkande byggmarknaderna kommer till exempel att genomföra egna tävlingar. De Nissan-återförsäljare som deltar kommer också att få en större roll i planeringen av arrangemangen och de uppmuntras att delta och planera in egna aktiviteter i samband med touren.

 

"Vi har ett mycket enkelt mål: att erbjuda våra transportbilskunder en god frukost, en fantastisk upplevelse och en möjlighet att hitta den rätta lösningen för deras behov med hjälp av erfarna och kunniga säljare. Med andra ord vill vi helt enkelt skapa en win-win-situation för våra kunder, återförsäljare och tour-partners", sammanfattar Alexandra Österplan.

 

Turnéplan

Fre 30.8.2013

Uppsala

Mån 2.9.2013

Västerås

Tis 3.9.2013

Örebro

Ons 4.9.2013

Linköping

Tors 5.9.2013

Jönköping

Fre 6.9.2013

Växjö

Mån 9.9.2013

Bulltofta, Malmö

Tis 10.9.2013

Helsingborg

Ons 11.9.2013

Borås

Tors 12.9.2013

Almedal, Göteborg

 

###

 

Information om Working Stars http://www.workingstars.se/

Nissan Newsroom www.newsroom.nissan-europe.com/se